GlamGlow och master Mua

 
idag har jag tagit mig i kragen och gett mitt ansikte lite kärlek, eller huden i alla fall =)
 
Min favorit är verkligen Glam Glow
 
Mitt ansikte och hud känns så där gnisslande ren och åtsramad med så fin lyster!!
Rekomenderar varmt!!!

GlamGlow Super Mud Clearing Treatment
 
Ja också är det klart ju!!!
 
13 januari börjar jag min resa till att bli master Makeupartist
 
Jag är såååååå laddad!!
14 veckor i stockholm på Mist Makeup instetute
http://makeupinstitute.com
 
Min dröm är att sminka för FILM gärna i Hollywood =)
Ja drömma ska man!!!
 
Vad är då skillnaden på mua och master mua?
 
ja idag har jag diplom 
fest
brud
dramatisk
dags makeup
 
i April 2014
är jag certifikerad världen över som
MUA
Hårstylist
Foto
Film
Reklam
Teater
Effect
o ja allt man kan vara inom makeup 
 
jag har kämpat hårt för att uppfylla denna dröm och i morgon åker jag till Stockholm och skriver på pappren och i januari börjar jag pendla mellan Hudik och stockholm =)
1 Anna:

skriven

Hej Madde!
Följt dig ett tag och du är verkligen superduktig!
Tänkte fråga om råd/åsikter ang foundation eller puder.
Ska snart köpa nytt och det jag haft finns inte att få tag på i stan och var väl inte wow-bra heller. Jag har torr och känslig hy, lite rödflammig på sina ställen. Fattat som att en i beige nyans är bra för att ta bort det röda?
Men vet inte vad jag ska gå på nu snart. Puder eller kräm? Å märke i denna ljungel. En bra bas för bra peng efterlyses då plånboken inte direkt är fet just nu:/
Haha
Ha det bra!
Hälsningar Anna

Svar: Hej Anna
Har du mycket rötti huden är det bra med en gul underton i din foundation eller concealer
nyans på Foundation ser du bäst genom att testa den vid ditt käk parti ner mot halsen. din foundation ska matcha din bröstkorg och INTE ditt ansikte då de ofta är olika nyanser och det är helheten som är viktigast =)
En foundation är till för att jämna ut hudtonen alltså inte inte dölja eller camoflera, därför tycker jag att du satsar på en bra bas som CC creme i aning grön ton som ochså tar ut rött. Då har du en jämn fin yta att jobba på =)
Ett bra budget är cc från Loreal, foundation från Maybelline i serien Fit me är bra buget samt deras puder =)
Hoppas du hittar rätt =)
Gå in på Kicks =)
Madde

2 Anna:

skriven

Kanske bör tillägga att jag också bor i Hudik med det utbudet av affärer
Mvh Anna

Kommentera här: