Från dag till kvälls makeup



Snabbt och enkelt från dags makeup till fest makeup.
Smokey eye är min favorit för partaj och det är enkelt och snabbt:)

Jag börjar med att spraya ansiktet med M.A.C studio fix för att ta bort den pudriga ytan från dagens makeup utan att behöva börja från början :)

Jag tar sedan en svart gel liner och lägger som bas på hela locket. Sudda ut hårda kanter och blanda upp i globlinjen, och här behöver inget vara perfekt. Det är en bas för skuggorna :)

Sedan tar jag en matt svart ögonskugga och placerar vid fransroten och blandar sedan skuggan upp mot globlinjen.
Ta en mörk brun skugga och forsätt blanda i globlinjen och uppåt , för att blanda ut hårda linjer ta en mellan brun matt skugga, eller matt solpuder och blanda blanda skuggorna. 
Samma procedur under ögonen.

En svart vattenfast kajal för att rama in ögat och ett lager mascara :)

Jag tar en ljusare skugga och mjukar upp brynen då ögonen har en så mörk färg.

Concealer under ögonen och avsluta med fixera med puder och rouge :)

Trevlig kväll :)
1 Anneli:

skriven

Säger bara wow du är så duktig :))

2 Anneli:

skriven

Säger bara wow du är så duktig :))

Kommentera här: