The makeup sponges


Battle of the sponges

Beauty blender ( det knall rosa ägget ) slog igenom som en jag vet inte vad i makeup världen för ca året sen 

Den är framtagen av makeupartist och används för att få den perfekta applikationen till din foundation och concealer 

Du blöter det lilla ägget och den blir dubbelt så stor, fantastiskt material som verkligen gör det den lovar!!!!!

Men priset skrämmer många!!!
Den är dyr, ca 200kr för en om inte mer på vissa sidor 

Så vad hände?
Jo, dupes och kopior började ploppa upp till mycket lägre priser!
Andra märken har gjort sin variant av den också oftast till en bråkdel av priset.

Jag har nu haft min orginal beauty blender i ca ett halvår, jag har beställt två nya för så bra är den!

Jag har också testat det mesta som finns att köpa i kopior och från andra märken, ständigt på jakt efter den näst bästa svampen 

På simplyspoiledbeauty hittade jag den bästa kopian , det är den ljusrosa :)

Real techniques , den oranga. Deras variant är riktigt riktigt bra och jag använder den lika mycket som originalet!

Alla funkar på samma sätt, du blöter dem under kranen och kramar ut vattnet så att svampen är fuktad, sen liksom studsar du in produkten i hyn. Låter ju galet roligt men jag lovar det finns inget bättre sätt att få en airbrush effekt till din bas! Samt att med denna teknik jobbar du in produkten i huden istället för att stryka runt den :) 

Mitt absoluta favorit verktyg till smink 

Kommentera här: